RSS

Depresija in prehrana

31 Mar

Depresija in prehrana

Želite biti srečnejši? Jejte manj predelane hrane in več rib.

Prehrana pri duševnih motnjah igra pomembno vlogo. Raziskave kažejo, da živila, ki vsebujejo omega-3 maščobne kisline, pomagajo pri premagovanju depresije. Obratno pa predelana živila in hitra prehrana negativno vplivajo na naše počutje.

Znanstveniki so odkrili povezavo med depresijo ter vnetjem možganskih celic. To vnetje povzročajo substance, ki jim strokovno rečemo citokini, proizvaja pa jih naš lasten imunski sistem. Če ste se že kdaj počutili slabo ali depresivno med ali po gripi, potem ste najbrž na lastni koži občutili, kakšen vpliv imajo citokini na možgane. Citokini povzročajo tudi izgubo apetita, spremenjen bioritem in utrujenost.

K sreči pa lahko na proizvodnjo citokinov vplivamo tako, da spremenimo prehrano. Če pojemo zadosti rib in drugih živil, ki vsebujejo omega-3 maščobne kisline, bo naše telo proizvajalo manj citokinov. Najbolj zdravo razmerje maščobnih kislin imajo ulovljene ribe. Naša prehrana mora vsebovati tudi dovolj živil, ki znižujejo stopnjo vnetja v telesu, na primer zelenjave. Živila, ki povečujejo vnetje, pa so v prvi vrsti predelana živila: peciva, sladkarije, sladoled, oslajene pijače, predelani mesni izdelki…

Depresija ima lahko veliko vzrokov (in veliko teh je popolnoma “bioloških”). Prehrana je en izmed pomembnejših. Na žalost pa zdravnik, ki zdravi pacienta z depresijo, po navadi ne bo vprašal po prehranskih navadah — bolj verjetno je, da bo hitro napisal še en recept za antidepresive.

 
Komentiraj

Posted by na 31/03/2012 in Prehrana

 

Značke: , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: